2001年果然是十分不尋常的一年!

terrible... weird.....

突如其來的不平等待遇也好,莫名其妙的言語傷害也好,感謝老天安排了這一連串的考驗,終於讓我領悟到我存在的價值!

其實我也是有脾氣的,在錯愕之餘,我也想對他們發發飆,甚至反唇相譏的。卻總是想不到恰當的字眼,可以不慍不火,不傷感情又能達到發洩情緒的目的。

既然多說無益,就算了吧!打落門牙和血吞。息事寧人之外,還可以自我嘲諷。

覺得自己很沒用.....

從前那個心直口快、不平則鳴的小女生躲到那裡去了?

你們卻不約而同地對我說:
『That's what made you so special....』

Really?! Hum... 得朋友如此,夫復何求!

想來這世上不僅只有好人、壞人、平凡人..... 還需要一些像我這樣的爛好人。

你看我多有使命感,是不是應該考慮頒個諾貝爾和平獎給我? :-)

Serendipity. One of my favorite words.
Such a nice sound for what it means -- A fortunate accident.

I don't really believe in accidents.
I think fate is behind everything.

Everything is predestined? We don't have any choice?

I think we make our own decisions. But fate sends signs.
And how we read them decides whether we're happy or not.

Little signals, fortunate accidents, lucky discoveries,
like Columbus and America....

~ from the movie "Serendipity" ~

2001.12.24
arrow
arrow
    全站熱搜

    agogovicki 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()